Et digt om disse kors

Jeg tilhører selv Folkekirken, men hvad du gør og tror er en privatsag, men debatten rundt omkring kan være interessant.

  

 

 

 

 

 

kors

Mange kender efterhånden og har hørt om de kreative Kors jeg laver, og som jeg deler ud til mennesker på min vej, de er symbolet på Guds store Nåde/gave. Nogen ved jeg beder en bøn på forhånd, hen over korsene, i tillid til at svaret fra Gud kommer til at nå med ud til alle i Velsignelse. Bønnen indeholder ønsket om at Guds Velsignelse og Nåde må komme frem til dig som menneske, at Nåden må strømme ind i dit liv, og at det må komme til at gælde for hele dit Hus.

 Et håb at Jesus Kristus vil møde dem af Jer i hjertet som Frelser, der selv ønsker det, i nød med trøst, og med helbredelse.

Husk at helbredelse og Velsignelse kan have mange former, det er ikke altid vi får hvad vi direkte beder om, men hvad der vil være til gavn for os, kun Gud kender det rigtige svar, for mig og dig.

Når vi takker for det givne, vil Kristus være til stede i svaret.

 Huset er hele vores slægt. Smykke Korset er ikke magisk men knyttet sammen til forbønnen der er bedt til Gud i Jesus Kristus navn.

Det der kommer retur vil komme omsluttet i kærlighed fra Gud, det vil være til trøst og Velsignelse, men vær tålmodig.

Korset bliver kun et symbol givet til dig fra mig der beder bønnen. 

Man kan billedligt sige jeg ringer op, og rækker dig røret. Bliv ikke bange, for Gud tvinger ingen, du bliver ikke meldt ind i noget du ikke selv vil modtage, du kommer ikke i tvang til at Tro hvis du ikke vil, du skal ikke opføre dig på en bestemt måde, bare være dig. Nåden gives netop frit.

Jeg er et almindeligt menneske, som ikke kan gøre andet end at lave Korsene, bede bønnen og give dem ud til mennesker i/ved min Tro.

Til sidst beder jeg bønnen "Fader Vor", inden Korsene gives bort. Husk Velsignelsen kommer fra Gud, ikke fra smykke korset, det givne smykke kors er kun et mellemled/ symbol. Nogen siger en Velsignelse kan vi altid bruge. Du har stadig friheden til at tro på hvad du vil, men måske har du brug for et Håb.

flere kors  kors til ophæng  

Flere kors

Hvorfor så dele disse Kors ud? Fordi det kom til mig i et svar, efter vedvarende intens bøn, for snart mange år siden. "Del korsene rundt, som et symbol på Nåden, som gives for intet". Nåden er Kærlighed Tilgivelse og Barmhjertighed givet fra Gud.

 

 

 

  gå til indhold    mine digte